Entertainment

Ada Kesan Umpil Dekat Pintu Rumah, Bekas Isteri Dakwa Pelakon Bawa Lari Anak-Anak – ‘Habis Semua Pakaian & Buku Sekolah Dia Angkut’


Kini Trending

Di Facebook, bekas isteri kepada seorang pelakon terkenal mendakwa bekas suaminya itu telah melarikan anak-anak mereka baru-baru ini. Wanita tersebut turut mendakwa pintu rumahnya mempunyai kesan umpil seperti cubaan pecah masuk rumah.

Menurut wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Julia, sebelum ini dia ada memberi kebenaran untuk bekas suami membawa anak-anak berjumpa dengan nenek mereka, namun perkara lain pula jadi apabila pintu rumahnya mempunyai kesan umpil seperti cubaan pecah masuk rumah. Pada waktu itu, buku-buku sekolah, kad pengenalan, pakaian dan telefon bimbit anak-anaknya semua tiada. Berikutan daripada itu, Julia menyatakan bahawa dia teringat yang bekas suaminya pernah mengugut mahu mengambil anak-anak serta memecahkan rumah bagi mengambil barang keperluan mereka.

Anak saya, bekas suami dah bawa lari. Habis semua pakaian anak-anak, buku sekolah anak dia angkut. Pintu rumah saya ada kesan diumpil. Hari tu bergaduh besar dekat rumah mertua saya di slim river. Ex saya ni buat kecoh nak ambil anak. Dia kata nak bawa jumpa nenek dia orang yang dah nazak. Saya pun bagi anak-anak saya ni atas nasihat bapa mertua saya. Tak mahu jadi besar masalah. Saya tak jadi bawa anak-anak ke Taiping sekali.

Tadi baru balik tetiba tengok benda yang mencurigakan. Ada sarung tangan plastik atas rumput depan rumah saya. Saya dah tak sedap hati. Saya cek pintu rumah ada kesan umpil. Cubaan pecah rumah. Saya cek semua barang anak dah tak ada. Ic anak hilang, handphone anak pun hilang. Sekarang saya dalam perbicaraan untuk tuntuk nafkah ank. Kes pon tengah jalan. Selama ni saya yang jaga, bagi makan, tempat tinggal anak dan yag sekolah kan anak-anak. Dia memang tak ada nak bagi nafkah sangat. Kalau bagi pun boleh dikira dengan jari. Sejak kami bercerai tahun 2010 sampai sekarang, saya tak sihat, tak boleh nak kerja lebih-lebih. Disebabkan dia tak tolong saya bagi nafkah anak, saya terpaksa minta bantuan persekolahan daripada pihak MAIWP.

Tambah wanita itu lagi, hal berkenaan mungkin mempunyai kaitan dengan perbicaraan tuntutan nafkah yang diajukan kepada mahkamah kerana sejak mereka bercerai pada 2010, pelakon tersebut didakwa langsung tidak menghulurkan nafkah buat anak-anak.

Dulu dok sepak terajang aku. Tak peduli pun aku dan anak-anak dekat rumah hidup ke mati sibuk peluk betina sana sini. Sanggup habiskan duit beli dadah, bagi skandal makan dari bagi anak bini makan. Dari kecil sampai dah besar aku yang bagi anak-anak makan. Bagi dia orang sekolah bukan kau! Yang mengadap hutang kau. Mengadap cikgu-cikgu sebab tak dapat bayar yuran bukan kau setan. Yang ke hulu ke hilir daftar anak-anak sekolah bukan kau. Yang beratur panjang. Urus sekolah anak bukan kau. Aku fail tuntutan nafkah anak. Sibuk bawa lari lak.

Wanita tersebut juga sempat mengenangkan kembali kelakuan pelakon berkenaan yang pernah memukulnya dan berjoli sakan sehingga melupakan keluarga. Tambah wanita itu lagi, dia mahu mendapatkan semula anaknya yang telah dilarikan oleh bekas suami.

Sumber: Facebook



The following two tabs change content below.

I became a writer to come as close as possible to the heart of the world.





Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published.